نامه تبریک هنرمند ، منتقد و محقق عرصه خوشنویسی کشور آقای محمد اقبالی به علیرضا عزیزی به خاطر انتصاب به عنوان مسئول روابط عمومی انجمن خوشنویسان ایران
..................................................................
..................................................................
..................................................................
..................................................................
بسم الله الرحمن الرحيم هست كليد درگنج حكيم
ان المتقين في مقام امين سوره الدخان ايه 51
باسلام واحترام
جناب اقاي عزيزي هنرمندخوشنويس محبوب و گرانقدروفداكار كه چون شمع مي سوزيد وبه محفل خوشنويسان معاصر روشنايي رسانه ايي مي بخشيد و چشم بيدار خوشنويسان شده ايد . انتصاب جنابعالي رابه عنوان سرپرست روابط عمومي انجمن خوشنويسان ايران صميمانه تبريك ميگويم .
بي شك و بي اغراق در هر قرن هنرمندان و حاميان بزرگ هنري به تعداد انگشتان دست پديد مي ايند كه كشتي هنر رادرطوفاني ترين حوادث روزگاربه ساحل نجات ميرسانندواين بزرگان ناخدايان كشتي هنرهستند . كه خطررابه جان ميخرند ازآسايش خويش صرف نظرنموده و باهمت عالي و عشق دريايي سكان به دست عرشه نشينان منتظر ومشتاق را به ساحل نجات مي رسانندنقش عليرضا عزيزي درسه سال اخير درعرصه خوشنويسي بي بديل بوده است
جناب اقاي عزيزي هنرمندخوشنويس محبوب و گرانقدروفداكار كه چون شمع مي سوزيد وبه محفل خوشنويسان معاصر روشنايي رسانه ايي مي بخشيد و چشم بيدار خوشنويسان شده ايد . انتصاب جنابعالي رابه عنوان سرپرست روابط عمومي انجمن خوشنويسان ايران صميمانه تبريك ميگويم .
بي شك و بي اغراق در هر قرن هنرمندان و حاميان بزرگ هنري به تعداد انگشتان دست پديد مي ايند كه كشتي هنر رادرطوفاني ترين حوادث روزگاربه ساحل نجات ميرسانندواين بزرگان ناخدايان كشتي هنرهستند . كه خطررابه جان ميخرند ازآسايش خويش صرف نظرنموده و باهمت عالي و عشق دريايي سكان به دست عرشه نشينان منتظر ومشتاق را به ساحل نجات مي رسانندنقش عليرضا عزيزي درسه سال اخير درعرصه خوشنويسي بي بديل بوده است
اين نقش ازچند بعد قابل بررسي است كه به چند مورد به اختصاردراين نوشتار اشاره مي شود شرح به تفصيل بماند درحالي و مقالي و مجالي ديگر .
نخست درزمانه ايي كه هركس به توقع و انتظاري برمي خيزد و مي نشيندخوشنويسي بي توقع و بي ادعا درسال 1388 يك تنه جرياني را پايه گذاري و راهبري و رهبري ميكندكه خوشنويسي معاصر را خاصه ازلحاظ رسانه ايي آنچنان تحت الشعاع قرار ميدهد كه نبودنش مايه كسالت و ركود است . اكنون رخدادهاي خوشنويسي پيش از اجرا و پس ازاجرا با سايت عزيزي هنر اعتبار رسانه ايي مي يابند .
سايت عزيزي هنر ديگر يك سايت معمولي نيست بلكه شناسنامه رخدادهاي هنري و استعداد ياب و معرف و مشوق بزرگ هنر خوشنويسي و تذهيب براي خوشنويسان و منتقدان و محققان و پژوهشگران معاصر و آينده ايران زمين است .
اكنون خوشنويسان پس از كار اصلي خويش يعني خواندن و نوشتن اگر ساعتي را با سايت عزيزي هنر بگذرانند بي شك و بي اغراق گويي به خواندن و نوشتن پرداخته اند .
دوم ابانماه سال جاري 17 روز سايت به دليل نقص فني در دسترس نبود .گويا خوشنويسا ن علاقمند گمشده ايي دارند . اين مورد ازآنجا قابل تامل و تعمق است كه ازسال 1358تا 1385 سي سال مهمترين سالهاي انجمن خوشنويسان ايران كه مراحل تكويني و تكامل خويش را طي نمود اگرسايت عزيزي هنر به همين شكل فعال و گسترده البته با امكانات گسترده وظيفه خطير مهم اطلاع رساني را به عهده داشت .اكنون انجمن خوشنويسان ايران با هيبت بزرگتري و به صورت وسيعتري جلوه مي نمود .
با مقايسه و قضاوت منصفانه و عادلانه تري اين نقش به خوبي و روشني بيانگر و نشانگراست انجمن خوشنويسان ايران به علت نداشتن يك رسانه اطلاع رساني قوي لطمه بزرگي را متحمل شد . چون حجم خدمات بي شايبه سي سال هنوز در لفافه خاطرات و مكاتبات اداري بايگاني شده است . درمدت سه دهه نمايشگاهها ي مهم و تاثيرگذار و تاريخ ساز و محافل و مجالس خوشنويسي بسيار مهم چه به صورت كلاس و چه به صورت سمينار برپا شد .ولي شگفت اينكه انعكاس ان در مطبوعات و رسانه ها به اندازه تبليغات چيپس و پفك نيز نبود ان رويدادهاي بزرگ خوشنويسي كه ستونهاي استوار و مستحكم معماري عظيم و باشكوه خوشنويسي معاصر بود انعكاسي درخور و مناسب شان و منزلت هنري در رسانه هانداشت .
به تمثيل به دومورد اشاره مي شود :
نخستين كنگره خوشنويسان ايران به مدت يك هفته به تاريخ شهريور ماه سال 1366 در اردوگاه امورتربيتي ميرزا كوچك شهر رامسر انهم در دل طبيعت و كنار كوه با حضور 750 خوشنويس
ودومين كنگره خوشنويسان ايران به تاريخ شهريور 1368 در خزر اباد ساري با حضور 850 خوشنويس كه بي سابقه بود .
نخستين كنگره خوشنويسان ايران به مدت يك هفته به تاريخ شهريور ماه سال 1366 در اردوگاه امورتربيتي ميرزا كوچك شهر رامسر انهم در دل طبيعت و كنار كوه با حضور 750 خوشنويس
ودومين كنگره خوشنويسان ايران به تاريخ شهريور 1368 در خزر اباد ساري با حضور 850 خوشنويس كه بي سابقه بود .
هنر و وقايع هنري به تازه بودن و به وقت عرضه شدن گام به سوي تكامل مي نهد .به موقع و به لحظه رساندن خبر نخستين اصل رقابت بين خبرگزاريهاي بزرگ جهانست .چه بسا تشويق به موقع هنرمند و جريانهاي هنري نقش بزرگي در كوشش و همت مضاعف هنرمند دارد . چون هنرمند همواره از چشمه جوشان تغذيه مي شود و دوست دارد تشنگان باديه راه را غني كند . اصولا هنر وهنرمند در سايه طلب شدن و طلب كردن جاري و ساري است .
بااين مختصر اشاره خواستم بگويم اكنون عليرضا عزيزي تنها يك فرد نيست بلكه به جامعه خوشنويسان و هنرمندان كشور تعلق دارد . بسان پدر ي است كه بدون چشمداشت به خانواده خوشنويسي و هنرمندان خدمت ميكند .
بااين مختصر اشاره خواستم بگويم اكنون عليرضا عزيزي تنها يك فرد نيست بلكه به جامعه خوشنويسان و هنرمندان كشور تعلق دارد . بسان پدر ي است كه بدون چشمداشت به خانواده خوشنويسي و هنرمندان خدمت ميكند .
عزيزي خواسته و ناخواسته گام در راهي نهاده كه چون شمع ميسوزد .
اي مرغ سحر عشق زپروانه بياموز كان سوخته راجان شد و اوازنيامد
اما عزيزي بسيار عزيز سخني به صراحت و صداقت با تو بگويم .
به قول سعدي استاد سخن سعدي شيرازي :
زهر ازدست دوست خوشتر از شهد شكربار ازدست دشمن .
همواره بدان در چنان جايگاهي هستي كه به قول مهدي اخوان ثالث طمع درشعله هيچ اجاقي نبندي .
منظورم اين است كه هيچگاه و هيچكس نمي تواند و نخواهد توانست پاسخ اين همه زحمات بي شايبه و خدمات صادقانه جنابعالي را بدهد .
به قول لسان الغيب حافظ شيرازي:
به صدق كوش كه خورشيد زايد از نفست .
زهر ازدست دوست خوشتر از شهد شكربار ازدست دشمن .
همواره بدان در چنان جايگاهي هستي كه به قول مهدي اخوان ثالث طمع درشعله هيچ اجاقي نبندي .
منظورم اين است كه هيچگاه و هيچكس نمي تواند و نخواهد توانست پاسخ اين همه زحمات بي شايبه و خدمات صادقانه جنابعالي را بدهد .
به قول لسان الغيب حافظ شيرازي:
به صدق كوش كه خورشيد زايد از نفست .
بي مزد بود و منت هرخدمتي كه كردم يارب مباد كس را مخدوم بي عنايت
اي افتاب خوبان ميجوشد اندرونم يكساعتم بگنجان در سايه عنايت
مطلب اخر اين نوشتار بگونه ايي پاسخ فرموده جنابعالي در افتتاحيه نمايشگاه استاد سبزه كاراست .
جناب عزيزي حديث (( رضي الله رضي الوالدين )) خشنودي خداوند در خشنودي پدر و مادر زين سبب است كه عمري فرزندان يك خانواده را به سرمنزل مقصود ميرسانند بدون انكه هرگز پاسخي در خور و مناسب شان ومنزلت خويش دريابند .
جناب عزيزي حديث (( رضي الله رضي الوالدين )) خشنودي خداوند در خشنودي پدر و مادر زين سبب است كه عمري فرزندان يك خانواده را به سرمنزل مقصود ميرسانند بدون انكه هرگز پاسخي در خور و مناسب شان ومنزلت خويش دريابند .
( آه دست پسرم يافت خراش) عاليترين تصوير فداكاري در فرهنگ خدمت و دلسوزي است .
يا ابوالفضل العباس هنگامي كه درايينه اب اندك مشت خويش تصوير تشنگان كربلا را ديدآب ننوشيد به قصد سيراب نمودن تشنگان منتظر .
ياد اوري نمودم تا بداني چه بخواهي چه نخواهي پايه گذار مكتب رسانه اي جريا ن عظيم خوشنويسي كشور شده ايي . بي شك و بي اغراق روزي فرا خواهد رسيد كه اگر به اين راه صعب العبور بنگري حتي خويشتن نيز باور نخواهي كرد اين راه را امده اي .
در اينده بسان گذشته به هنرمندان بسياري اعتبار رسانه اي مي بخشي و هنرمندان ناشناس بسياري شناخته ميشوند و سايت عزيزي هنر شيپور بيدار باش هنرمندان خوشنويس معاصر براي عزمي راسخ استوار و مستحكم است .و در عين حال ترازويي است براي عيار و سنجش هنري .
در اخر سخني در شان محبت مولوي در فيه ما فيه مي فرمايد در روز قيامت اين محبت است كه در هيچ ترازويي نمي گنجد و هر ترازويي را مي شكند .
ودر بيت 221 مثنوي دفتراول :
تومگو مارا بدان شه بارنيست باكريمان كارها دشوار نيست
تومگو مارا بدان شه بارنيست باكريمان كارها دشوار نيست
جناب عزيزي بسيار عزيز خواستم به بهانه انتصاب جنابعالي بگويم اكثريت افراد با سمت اعتباري مي يابند اما جنابعالي و خوشنويسان به سمت و جايگاه اعتبار ي رفيع مي بخشند .
مرا از دو تن هست در دل سپاس يكي حق شناس و يكي حد شناس
نا چيز محمد اقبالي اسفند ماه 1391
..............................................................
منتقد و محقق عرصه خوشنویسی کشور آقای محمد اقبالی
..............................................................
لطفا با نظرات ارزشمند خود ما را یاری فرمایید
مخصوص اعضای ویژه
توجه !
شما نیز می توانید جهت مشاهده مطالبی که مخصوص اعضای ویژه این سایت است به عضویت رسمی این سایت در آمده و از این پست و دیگر پستها و تصاویر محدود شده دیدن فرمایید